2015-01-19
PiteBo erbjuder sina hyresgäster en möjlighet att ta del av förmånliga villkor vad gäller underhåll i lägenheter. Förkortat kallas detta erbjudande HLU vilket står för ”hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll”.
Tidigare har vi skickat ut beställningsblanketter och information om varje hyresgästs HLU-status i pappersform. Utskicket har gjorts i december månad varje år och hyresgästen har haft en månad på sig att beställa, dvs i januari månad.
Vi kommer nu att förändra detta förfaringssätt på några punkter:
- Beställning av HLU gällande den egna lägenheten kan göras på hyresgästens ”Mina Sidor” på vår nya hemsida. Här kan varje hyresgäst se samma information som tidigare skickats ut i pappersform. Vi kommer inte att skicka ut informationen på papper till alla hyresgäster.
- Hyresgästen kan utföra och godkänna själva beställningen på Mina Sidor. Beställningen sker digitalt. Hyresgästen postar inte beställningen till oss.
- Hyresgästen kommer att få längre tid på sig att beställa. I det nya upplägget kan hyresgästen göra sin beställning under perioden januari-september.
Om du saknar dina inloggningsuppgifter till Mina Sidor kan våra kundvärdar på Kundcenter, telefon 0911-226610, vägleda dig.
Om du saknar tillgång till dator ber jag dig att kontakta Mariann Marklund på telefon 0911-226621.
Vänligen,
Maria Sandström
VD, PiteBo