Lediga tjänster


Är du vår nya administratör med känsla för ekonomi?

Vi behöver utöka styrkan på vår ekonomiavdelning och nu söker vi dig som trivs med att arbeta självständigt och ha en omväxlande roll.  Kan du ansvara för olika arbetsuppgifter inom ekonomi men även sköta andra olika administrativa arbetsuppgifter är detta jobbet för dig.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett ekonomi-team som tillsammans med dig kommer att bestå av fyra personer som jobbar nära varandra. Du kommer att ha ansvar för olika arbetsuppgifter och rapportera direkt till ekonomichefen.  

Dina huvudsakliga uppgifter är bland annat:

• Sköta delar av bolagets månatliga hyresdebitering – vilket också innefattar registrering
och uppföljning av inbetalningar, kravhantering, kontoavstämning, service via mejl,
telefon eller personliga besök.

• Vara samordnare för, och inrapportera, PiteBos del i koncernens hållbarhetsredovisning.

• Bistå VD med administrativa uppgifter.

• Personuppgiftssamordnare enligt GDPR.

• Leda interna administrativa projekt vid behov.

• Ingå i skyddskommitteé och ansvara för det administrativa arbetsmiljöarbetet.

 

Tjänsten är tillsvidare och på heltid med placering på vårt trivsamma huvudkontor på Hamngatan 40 i centrala Piteå. Introduktion sker över tid så att du ges bra förutsättningar för att kunna växa in i rollen på ett bekvämt sätt. Vi erbjuder dig träning på arbetstid, kompetensutveckling och flextid. Inom ekonomiavdelningen tillämpar vi semesterperioder. Villkor enligt gällande kollektivavtal för tjänstemän och lön enligt överenskommelse. Tillträde sker under hösten 2024.

Vem söker vi?

Vi vill att du har fullständiga betyg från gymnasial utbildning eller motsvarande. Vi vill att du har några års arbetslivserfarenhet inom administration och att du behärskar grundläggande bokföring. Vi vill vi att du är bekväm med att arbeta i de programvaror som ingår i Office 365 – Word, Excel, Powerpoint och Teams och det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i det svenska språket. För att passa in i vår varma och prestigelösa miljö bör du vara en lagspelare som gillar att samverka med andra, vara flexibel och kunna hantera att din arbetsdag inte blev som planerat. För övrigt är du en driven person med stor ansvarskänsla, analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att ha kontakt med hyresgäster måste du också vara serviceinriktad.

Vilka är vi?

Vi är en trygg och stabil verksamhet med ett viktigt samhällsuppdrag och lokal förankring. Ett 50-tal medarbetare – bovärdar, drifttekniker, kundvärdar, projektledare med flera – samverkar utifrån en gemensam värdegrund för att skapa nöjda hyresgäster, bra bostadsmiljöer, trivsamma arbetsplatser med god arbetsmiljö och en inkluderande företagskultur. Du välkomnas till en miljö med stort driv, engagemang och omtanke. 

Sista ansökningsdag är söndag 19 maj 2024. Har du frågor går det bra att kontakta ekonomichef
Annica Lövgren annica.lovgren@pitebo.se eller 0911 – 669 65 31 

 

Ansökan sker digitalt, via Jobtip – klicka dig vidare här!
Välkommen med din ansökan!